+38(066) 845 94 05 schoolquinta@gmail.com
Початкова школа

Задача початкової школи – супроводжувати розвиток дитини від семи до дванадцяти років. В цей час вчитель, перш за все,  призвичаює дітей свідомо відрізрізняти головне від другорядного, розвиває здатність уважного спостереження за явищами життя, формує потрібний чуттєвий досвід. Шкільні предмети – це тільки напрями цього співробітництва. Кожен рік навчання – це крок у розвитку свідомості учнів, яка у цьому віці має образний характер і до 12 років повинна перетворитися у аналітично-синтетичне мислення.

Не менш важливим чинником побудови взаємин у школі є моральне виховання, за основу якого беруться образи вітчизняної та загальноєвропейської культурної спадщини.

Учбовий день починається з головного уроку епохи математики, рідної мови або природознавства. Його синтетичний характер дозволяє дітям прожити навчальну тему з різних боків, створити цілісний образ феноменів, побудувати власне ставлення до них. Вчитель користується не тільки словесним поясненням – діти створюють образ явища, що спостерігають у класі, і засобами мистецтва.

Тому у шкільному розкладі після головного уроку епохи йдуть предмети мистецького циклу. Саме вони розвивають уважне спостереження, глибоке переживання якостей роботи з предметним оточенням. Це – рукоділля, живопис, ліплення з воску, глини, малювання форм (як підготовка до геометрії), музика та мистецтво усвідомленого руху – евритмія. Іноземні мови насичують різнобарвне оточення новими відтінками значень, уточнюють звуковий образ світу.

Замість фізкультури у перших класах є уроки рухливих ігор, де задіяні ігрові фольклорні та сучасні форми організації соціальних відносин.

Результатом навчання у початковій школі ми бачимо невимушеність відносин учнів з тими задачами, які постають з життя, спроможність створити власне рішення проблем. Головний закон справжньої гуманної педагогіки – кожна людина іде своїм шляхом до загальних законів буття і будує власний досвід і спосіб взаємодії зі світом.